LEVI'S – ליוויס

ליוויס שטראוס ושות', יצרנית המכנסיים הגדולה בעולם, ציינה במיוחד את הג'ינס הכחול שנקרא ליוויס (סימן מסחרי רשום). שאר המוצרים שלה כוללים מכנסיים מחויטים, מעילים, כובעים, חולצות, חצאיות וחגורות. מטה החברה נמצא בסן פרנסיסקו.

החברה מתחקה אחר מקורו בלוי שטראוס (1829–1902), מהגר בווארי שהגיע לסן פרנסיסקו בשנת 1850 במהלך הבהלה לזהב, והביא סחורות יבשות למכירה לכורים. כששמעה את הצורך של הכורים במכנסיים עמידים, שכר שטראוס חייט שיכין בגדים מבד אוהל. מאוחר יותר, הוחלף ג'ינס, וניתוק נחושת נוסף לתפרי הכיס. בשנת 1853 נוצרה שותפות סחורה של שטראוס ושני אחיו, ג'ונאס ולואי.

עליית המותג ליוויס LEVI'S

לאחר מותו של שטראוס בשנת 1902, הנהגת החברה עברה לארבעה אחיינים ואחרי 1918 לחמות, משפחת האס. הצמיחה המרהיבה ביותר של החברה התרחשה לאחר 1946, אז החליטה לנטוש סיטונאי ולהתרכז בייצור בגדים תחת תווית משלה. בשנות ה -60, ג'ינס של ליוויבס – שפעם נלבשו בעיקר על ידי בוקרים אמריקאים – הפכו פופולריים ברחבי העולם. כשהחברה פורסמה ב -1971, היא פעלה ב -50 מדינות.

בשנת 1985 ביצעה משפחת האס, יחד עם צאצאים נוספים של לוי שטראוס, רכישה ממונפת שהחזירה את החברה לבעלות פרטית. בשנת 1986 הציגה לוי שטראוס ושות' בארצות הברית קו חדש של מכנסי קז'ואל בשם Dockers; המותג שוחרר באירופה בשנת 1994.

התביעה של ליוויס

במהלך שנות השמונים, בגלל הגברת התחרות והקשיים הפיננסיים, לוי שטראוס סגר כמעט 60 ממפעלי הייצור שלה בארה"ב והחל להעביר את הייצור לחו"ל. בשנת 1990 נטענה בתביעה ייצוגית נגד החברה כי סגרה את מפעלה בסן אנטוניו, טקסס, והעבירה אותה לקוסטה ריקה כדי להימנע מתשלום פנסיה, נכות והטבות נוספות לעובדיה; בסופו של דבר התיק נדחה. שני מפעלי הייצור האמריקאים האחרונים נסגרו בשנת 2004. עם זאת, בעשור שלאחר מכן חזר ייצור כלשהו של פריטי לוי שטראוס לארצות הברית.

בשנת 1991 חקירה העלתה כי כמה מוצרים שייצג לוי שטראוס כפי שיוצרו בארצות הברית יוצרו למעשה באיי מריאנה הצפוניים (חבר ממשל של ארה"ב) על ידי עובדים סינים העובדים בתנאי סדנת זיעה בלתי חוקיים. קבלן המשנה המנהל את מפעלי האי נקנס על ידי ממשלת ארה"ב בכ -10 מיליון דולר, ולאחר מכן נקט לוי שטראוס צעדים לשיפור תקני העבודה ושיטות הבדיקה של ספקי החוף שלה.

הפריצה הגדולה

בשנת 1996 הוצג ברחבי העולם עולם הבגדים של לוי של וינטג' (LVC) – שורה של רפרודוקציות של פריטי לבוש מארכיון לוי שטראוס. מאוחר יותר השיקה החברה (2003) את המותג Signature by לוי שטראוס ושות', קו ג'ינס ובגדי קז'ואל במחירים נוחים יותר, ובשנת 2007 שיתף לוי שטראוס פעולה עם חברת ModeLabs הצרפתית לפיתוח סדרת טלפונים ניידים ממותגים של לוי.

למרות המהלכים הללו, המכירות קפאו, ובשנת 2011 שכר לוי שטראוס את צ'יפ ברג כמנכ"ל. הוא נחשב לזכותו בכך שהפך את החברה כשהוא נוקט שינויים שונים, כגון מודרניזציה של חטיבת המסחר האלקטרוני שלה והרחבת השווקים בחו"ל. במרץ 2019 הלך לוי שטראוס שוב לציבור והנפקה שלו גייסה יותר מ -620 מיליון דולר.