Columbia – קולומביה

קולומביה היא חברת בגדי ספורט אמריקאית שהוקמה במהלך 1938 על ידי פול למפרם שבמחוז וושינגטון, אורגון. המותג התחיל כחברת הפצת כובעים משפחתיים עם הורה של למפרום, שנמלט מגרמניה הנאצית לאורגון, בחזית. החברה שינתה את שמה המקורי לחברת Columbia Hat, בשל נהר קולומביה הסמוך למקום. בשנת 1960, המותג הפך לחברת בגדי הספורט של קולומביה כשהחל לייצר מוצרים משלה. כיום, החברה הנסחרת עדיין מנוהלת על ידי אותה משפחה והיא ידועה בבדים העמידים למים והאיכותיים.

צמיחה והנפקה לציבור

החברה התייצבה ואז החלה לצמוח, כאשר מוצרים חדשים הניעו את המכירות. היא הציגה קו הנעלה בשנת 1993.

"הייתה לנו צמיחה דרמטית מאוד עם אוסף קטן", אומר טים. "אז היינו מוסיפים לאוסף וגדלים יותר." כיום, קולומביה מוכרת כ -5,000 סגנונות.

ההחלטה של ​​החברה לייבא מוצרים מאסיה במקום לייצר אותם במפעלים שלה תרמה גם היא לצמיחתה. כיום המוצרים של קולומביה מיוצרים על ידי יצרני חוזים, בעיקר באסיה. נכון לסוף 2010, בקולומביה היו 3,626 עובדים, עם כ -2,200 בצפון אמריקה, 1,000 באסיה ו -400 באירופה.

קולומביה זכתה בלקוחות עם מה שהחברה מכנה "אם כל מסעות הפרסום", סדרת מודעות שהציגו את גרט וטים בויל ורצו במשך יותר מעשרים שנה החל משנת 1984.

"מההתחלה הבנו שקמעונאים בארצות הברית לא צריכים עוד מותג כדי למכור, ובסופו של יום הצרכנים לא צריכים עוד מעיל או כובע", אומר טים. “המוצרים שלנו אינם כמו לחם וחמאה; הם לא דרישה, ויש לנו שפע של תחרות. אין באמת סיבה שמישהו יקנה את החפצים שלנו, אלא אם כן נוכל לעשות את זה שונה להפליא. "

המודעות ניצלו את מה שהופך את המוצרים שלהם – ואת החברה שלהם – לייחודיים. הם הדגישו את תכונות הלבוש, כמו גם את העובדה שמשפחה עומדת מאחורי הפריטים.

בנקודה אחת בטלוויזיה, נהגה גרט במגרשת שלג שכיסתה את טים ​​- לבושה במעיל חורף של קולומביה – עם ערימת שלג ענקית. באחד אחר, היא טסה במסוק שהוריד את טים ​​ואת בגדי החוץ שלו על קולומביה על פסגת הר מושלגת. שורת התג לשניהם: "נבדק קשוח".

הקמפיין נולד כאשר משרד פרסום שאל את בוילס מה מייחד את קולומביה מחברות אחרות. "זה כמו ארוחה גרועה שאתה זוכר יותר מאשר שאתה אוכל ארוחה טובה", אומרת גרט. "חשבתי שהמודעות שלנו היו קומיות וקצת נדושות. אבל הם היו מצחיקים. אנשים יזכרו את החברה שבה האם והבן עושים את הדברים המצחיקים האלה ".

ככל שהשוק התפתח, כך התפתחה החברה והמודעות שלה. החברה הבינה ש"האיש שיצא לסקי הולך כנראה לצוד, הוא כנראה הולך לדוג ", אומרת גרט. "אנשים הפכו מודעים לעובדה שלא רק שיצרנו בגדי חורף, אלא גם דברים לדוג קיץ". שינוי זה הוביל למודעות שהתמקדו יותר בהטבות המוצרים מאשר באישיות הבעלים.

לאורך השנים, לקוחות צעירים יותר משכו אל החברה, אומרת גרט. "פעם זה היה [משפחה מבוגרת] שרכשה דברים בקולומביה", היא מציינת. "עכשיו לאנשים צעירים יש הרבה יותר כסף."

בשנת 1998, המשפחה החליטה לקחת את החברה לציבור. "רצינו לוודא שיש לנו בעלות רחבה יותר עם הסיכון להתפשטות יותר מאשר רק כעסק משפחתי", אומר טים. הם רצו גם להיות מסוגלים להציע הון עצמי לעובדים, כך שגם הם יוכלו ליהנות מצמיחת החברה.

המשפחה שומרת על השליטה בחברה למרות שהיא ציבורית. נכון להגשות האחרונות של החברה, טים בויל הוא בעל המניות הגדול ביותר, עם 43% מהמניות. גרט בויל היא בעלת המניות השנייה בגודלה, ולבני משפחה כולל אחיותיו וילדיו של טים בויל יש גם נתח בעלות. בני משפחה מחזיקים ביותר מ -60% מהמניות.

אפילו עם שליטה משפחתית, על חברה ציבורית על Columbia Sportswear לחשוף מידע רב יותר מהנדרש מעסק פרטי. הכנסותיה של קולומביה לשנת הכספים 2010 היו 1.48 מיליארד דולר; התחזית לשנת 2011 היא כ -1.7 מיליארד דולר.

אחת הסיבות העיקריות לכך שבעלי עסקים משפחתיים רבים מעדיפים לשמור על החברות הפרטיות שלהם היא שהדבר מאפשר להם לשמור את פרטי העסק שלהם לעצמם; זה חוסך מהם את הלחץ של המשקיעים להעריך את הרווחים שלהם בכל רבעון. אבל טים רואה בחשיפה טובה לעסקים.

"ההנפקה הציבורית הפכה אותנו לחברה טובה יותר", אומר טים. "חלק מהחברות הפרטיות מאוד מסובכות סביב מידע – כשאתה עובד עם צוות הניהול תמיד, 'ובכן, אנחנו לא יכולים להגיד להם את זה.' להיות ציבורי עשה את זה מאוד קל: סיפרנו לכולם הכל. זה היה שקוף ביותר, וזה באמת עודד הרבה מחשבה יסודית מצד צוות הניהול שלנו. זה איפשר לנו למשוך דירקטוריון מאוד איכותי, וזה גם היה טוב מאוד עבור החברה ”.

פירושו של ניהול חברה ציבורית, אומר טים, "אני צריך מדי פעם להוריד את הכובע כעובד וכמנהל וללבוש את הכובע כמשקיע". הוא לא מתרגש לגבי מדדי ביצועים רבעוניים: "למרות שזה מאתגר להימדד רבעוני, אני חושב שזה לא דבר רע", הוא אומר.

ההנפקה של קולומביה סללה את הדרך לשורה של רכישות. החברה רכשה את יצרנית המגפיים Sorel בשנת 2000 ואת Mountain Hardware בשנת 2004, באותה שנה היא הגיעה למיליארד דולר במכירות. בשנת 2006 רכשה החברה את מוצרי Montrail ו- Pacific Trail.